1. Czym jest Narzędzie Samooceny Partnerstw (NSP)?
Narzędzie Samooceny Partnerstw jest serwisem online pozwalającym członkom partnerstw międzysamorządowych, które zostały zawiązane w obszarach funkcjonalnych w celu lepszego planowania rozwoju oraz koordynacji systemów dostarczania wybranych usług publicznych, na monitorowanie stopnia rozwoju partnerstwa oraz jakości współpracy partnerów.
2. Czy narzędzie tworzy jakąś formę rankingu porównawczego (benchmarking)?
Nie. Z założenia NSP służy tylko i wyłącznie usprawnieniu realizacji procesu współpracy członków partnerstwa. Pozwala ono zarówno liderowi, jak i członkom na lepszą analizę efektywności pracy własnej.
3. Czy osoby z zewnątrz, nie zarejestrowane w serwisie mogę zapoznać się z wynikami?
Nie. Serwis służy tylko i wyłącznie członkom partnerstwa oraz osobom, którym zostanie nadany taki dostęp przez administratora konta partnerstwa.
4. Czy przeprowadzenie samooceny może odbywać się zdalnie (on-line) czy w trakcie wspólnego spotkania?
Zalecamy stosowanie Narzędzia Samooceny Partnerstw podczas wspólnego spotkania członków partnerstwa – aby wyniki były rzetelne i oddawały stan wiedzy wszystkich (większości) członków. Jednak narzędzie umożliwia każdemu z członków posiadającemu konto na późniejsze podglądanie wyników oraz dodawanie komentarzy i notatek. W ten sposób łączy w sobie wygodę pracy jaką stwarza narzędzie w formie serwisu online, przy jednoczesnym wykorzystaniu pracy podczas spotkań partnerów.
5. Co jest przedmiotem oceny w ramach danego kryterium?
Patrz dokument: Zawartość merytoryczna 10 kryteriów samooceny – ten sam tekst jest umieszczony w wierszu na górze strony w trakcie wypełniania samooceny w danym kryterium. Ułatwieniem tez może być tabela zbiorcza dostępna pod przyciskiem "Pokaż stadia rozwoju" w górnym pasku na początku każdego kryterium.
6. Czy mogę zalogować się anonimowo?
Proces wyboru użytkownika oraz nazwy w żaden sposób nie jest weryfikowany. Jednocześnie zapewnienie ochrony dostępu do danych wymaga korzystania z narzędzia poprzez założenie konta i każdorazowe logowanie się . Podane dane tj. email oraz wybrana nazwa dla partnerstwa nie jest w żaden sposób weryfikowana i zatwierdzana. Jednocześnie na jeden adres email może być założone tylko jedno konto przypisane konkretnemu partnerstwu (o takiej nazwie jak ją zdefiniuje osoba zakładająca konto)
7. Czy mogę być członkiem kilku partnerstw wpisanych do NSP?
Tak. Dla każdego partnerstwa istniej możliwość założenia konta do którego jest przypisany adres email wpisany przez osobę zakładającą konto – która staje się jego administratorem, posiadającym uprawnienia do zarządzania profilem samooceny przez to Partnerstwo. Pozostałe konta email przypisane do danego partnerstwa mogą być również przypisane do kolejnych zarejestrowanych partnerstw?
8. Nie mogę się zalogować?
Proszę sprawdzić poprawność wpisywanych danych użytkownika (e-mail) oraz wielkość liter przy wpisywaniu hasła. Jeśli nadal nie działa prosimy o skorzystanie z opcji odzyskiwania hasła.
9. Czy mogę zachować wyniki pracy?
Tak. System automatycznie zachowuje stan pracy. Warto też samodzielnie nacisną przycisk ZAPIS. Możliwe jest również wydrukowanie wyników pracy lub zapisanie ich w formacie PDF.
10. Co to jest konto użytkownika?
Konto użytkownika to konto dla członka partnerstwa. Może być założone tylko przez administratora konta partnerstwa.
11. Co to jest konto administratora partnerstwa?
Konto administratora partnerstwa – służy założeniu konta dla danego partnerstwa w serwisie Narzędzia Samooceny Partnerstw. Umożliwia ono: - wybranie nazwy partnerstwa - przeprowadzanie wielokrotnej samooceny. - dodawanie/usuwanie kont użytkowników dla przedstawicieli członków partnerstwa - generowanie raportów z wynikami.